Slang

Det svider fett mycket i mina ögon. Jag är inte trött men jag pallar inte hålla ögonen öppna längre för det svider skit mycket, det måste vara något fel på det här huset.

By the way, så tänkte jag på, när började man säga ord som palla istället för orka? Fett i stället för jätte? Tjalla istället för skvallra? Chilla istället för... softa, vila typ... and so on. Fast det är typ bara folk från Stockholm som pratar så, eller förortera kanske. När jag va liten va det ingen som sa det, så som jag minns det i alla fall. Sen hörde jag någon som sa palla äpplen och sen helt plötsligt var det ordet istället för orka och nu säger man det som om det vore det riktiga ordet.

Nej men jag ska nog sova nu, finns absolut ingenting att göra på datan, alla ligger och sover för det är tidigt på morgonen i Sverige, ååh.. Jag längtar till sommarlovet, vi kommer ha feeeeeeettkul hela 2011 kommer EGA jag vet att det stavas äga men det låter bättre med ega, det är lixom fett. Hahah, SEEYA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0