Dag 2 – En artist du inte skulle kunna leva utan.

Ooooookej, den här va lite svår för det finns så många bra, men det stod i sånna fall mellan två stycken. Och det får nog bli Eminem faktiskt. Och jag har redan förklarat mycket förut varför, helt enkelt för texterna, sättet han gör musiken. Det finns jätte många som säger att Tupac är nummer ett och sen Eminem, Tupac är bra, men han är överskattad bara för att han dog. Alla vet att ingen kan slå Eminem. Sen så älskar jag rappare över huvudtaget, dom känns mycket tyngre än vanliga sångare. Att dom får in så mycket text gör att det inte finns en enda låt som är keff och tom. Om jag fick välja mellan att bara lyssna på Eminem eller inte lyssna på Eminem men all annan musik hade jag lätt valt att bara lyssna på Eminem, hans låtar går inte att tjata ut, jag får nästan damp på det, att man fortfarade sitter och lyssnar på stan, the way I am, Marshall Mathers, I'm Back, Like toy soldiers, sing for the moment och alla andra gamla, och alla låtar från relapse, och sen recovery, där snackar vi recovery. Och alla hans nya låtar som kommit ut nu den senaste månaden, echo, i need a doctor, living proof, celebrity, where I am at, that's all she wrote, och några till... att man kan lyssna på det han gjorde för flera år sen tills det han gör idag och inte tröttna. Om man kan göra så grym musik, det är respekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0